By saint - 5-12-2012 21:10:54
|
Hallo
Ik ben op zoek naar een europese meerval kweker,
dan kan ik er daar een tiental kopen en opkweken (met doel ze uit te zetten op bepaalde plaatsen met bedoeling om er op te gaan vissen)
maar ik kan spijtig genoeg alleen maar kwekers vinden die afrikaanse meerval kweken en deze wil ik echt niet uitzetten met rede dat de europese het wat moeilijker kan krijgen.
weet iemand er toevallig 1 zitten?
alvas bedankt
|
By Kris Segers - 6-12-2012 18:54:00
|
'llo
Hier in Mol (B) staan in het voorjaar en zomer ook (vijver)vis verkopers. Enkele van hen bieden albino en/of gouden meervallen aan. Ik heb wel eens voor iemand met een gelijkaardige vraag hun gegevens opgesnort maar kan ze niet direct terugvinden.
mvg
Kris
|
By saint - 6-12-2012 20:08:50
|
seg man dan woon je kij dicht bij mij ik woon in mol
mja ik weet wel dat zondag albino en soms "goude" te koop zijn , maar heb me redelijk goed in verdiept in de verkopers daar van (deze zijn alleen maar winst gericht) en het doet mij ook veel pijn om die kleine snorren in zo een redelijke slechte staat te zien
sommigen zelfs met serieuze wonden.
Maar ik ben op zoek naar de gewoon gekleurde die "vind ik" mooier en daar mee
maar alvast bedankt voor je info
|
By Remco van Hal - 7-12-2012 11:29:28
|
De normale zal je nog niet snel vinden. Het meeste wat je ziet zijn inderdaad albino's of goude. Er zitten vaak ook andere soorten dan europese die er heel erg op lijken. Heb er wel erg in dat het verboden is waar je over praat. Om er nu bij te vertellen dat je je eigen fokprogramma wilt gaan houden in het wild vind ik wat ver gaan. Het is niet echt bijzonder goed voor het imago van de meerval visserij.
|
By saint - 7-12-2012 16:09:31
|
@ remco
Als dit daatwerkelijk niet mag dan zal ik van dit plan afstappen. (en een kweek programma is helemaal niet mijn bedoeling )
heb dit opgezocht en kan alleen maar vinden dat de vis in nederland zeer beschermd is.
Is onze vriend de snor zo goed als vogelvrij in belgië (wegens niet beschermd door de wet)
dus dan denk ik dat er over uitzetten ook niks ilegaals kan gebeuren. (als dit wel zo is direct laten weten want ik wil wel niks ilegaals doen )
Ik kan echter niks vinden dat dit ilegaal zou zijn om ze uit te zetten in een gesloten omgeving zoals een gesloten meer. "prive"
maar mense als dit ilegaal is inbelgië laat het mij weten.
hierbij nog een link over het vogelvrij van meerval in belgië
http://publicaties.vlaanderen.be/docfolder/21183/vislijn_2011.pdf
grtz
|
By Remon Broekhuis - 27-1-2013 17:51:18
|
ik ga in het voorjaar naar duitsland naar een kwekerij meervallen ophalen
dat is voor mij nog geen 100 km rijden.
|
By Luc - 28-1-2013 09:30:34
|
Hallo,
Heren hier zijn normaal europese albino en gewone meervallen te koop.
De Wase VijverwinkelHeihoekstraat 223 9100 Sint-Niklaas tel: +32 (0) 3 776 12 80 fax: +32 (0) 3 766 50 97 email: [email protected] Website: www.wasevijverwinkel.be
http://www.vanstallefishfarm.be/index-nl.html
mvg,
Luc
|
By tomvliet1998 - 30-5-2013 22:02:04
|
ik weet dat er een meerval kwekerij in brabant is in reusel alleen weet niet welke soort
|
By Remco van Hal - 31-5-2013 13:25:27
|
Dat zijn Afrikaanse meervallen. Die horen alleen in de bakpan thuis en niet in openbaar water.
|
By saint - 1-6-2013 11:15:34
|
of om op te eten
|
By Jan - 2-6-2013 23:51:07
|
Dag heren,
Er zit er eentje niet ver Duitsland in, namelijk noordoostelijk van Cloppenburg. Dit gehucht heet Holzhausen en valt onder Wildeshausen wat aan de autobahn A1 ligt. Dit is niet ver bij mij vandaan. Kijk maar eens op www.fischfarm-schubert.de
Van het voorjaar stonden foto's, prijzen & omschrijvingen vermeld op de site, maar momenteel niet. Dit is ook wel logisch enigszins aangezien de jonge snorretjes te groot worden voor de verkoopbakken. Ook een optie is dat ze al allemaal verkocht zijn. Ze waren toen 12 tot 15 cm groot en kostende 4,95 per stuk. Vanáf 50 stuks waren ze 4,-per stuk.
Met vriendelijke groet!! Jan
|
By tomvliet1998 - 7-6-2013 20:17:04
|
hier bij aqua koi hier dicht bij balen is een winkel voor vijver vissen ik heb daar laatst nog een witte albino meerval gezien en daar kun je ook vissen bestellen misschien ook wel europese meerval ik zou zeker is bellen naar hun ofzo
|